راهنمابلاگ

راهنمای کسب‌و‌کار ایران چیست؟

.

۱۳۹۷/۱۲/۲۵

مشاوره کسب وکار

راهنمای کسب‌‌و‌کار ایران

دنیای کسب‌وکارها هر روز دستخوش تغییرات جدیدی است. تغییراتی که صاحبان کسب‌وکار را ملزم می‌کند که همیشه دانش، اطلاعات و مهارت‌های خود را بروزرسانی کنند. کسب‌وکارها برای موفقیت، علاوه بر عملکرد خوب در زمینه تولید کالا یا خدمت اصلی خود، به صورت همزمان باید در جنبه‌های قانونی (نظیر مجوزهای کسب‌وکار، بیمه تامین اجتماعی، مالیات، امور حقوقی و ...) و عملکردی کسب‌و‌کار (نظیر بازاریابی و فروش، مدیریت منابع انسانی، تامین مالی و ...) نیز اطلاعات دقیق و صحیح داشته باشند.

با توجه به تخصصی‌شدن روز افزون تمامی این حوزه‌ها، فعالین اقتصادی نمی‌توانند و نباید به دنبال آن باشند که با صرف زمان و هزینه زیاد و آزمون و خطاهای مکرر، در تمامی این زمینه‌ها خبره شوند. بایستی از همان ابتدا، در کنار خود مشاورین خبره و کارآزموده‌ای داشته باشند. مشاورینی که به دلیل سال‌ها تجربه، در این زمینه‌ها، دانش‌ و مهارت برجسته‌ای کسب‌ کرده‌اند.

اما از طرفی دسترسی به مشاوران خبره و راهنمای کسب‌وکار نیز کار ساده‌ای نیست. چرا که هم دسترسی به برخی از آنها سخت بوده و هم اینکه مستلزم صرف پول و هزینه است. در اکثر کشورهای توسعه‌یافته با تهیه راهنمای جامع کسب‌وکار در تمامی زمینه‌ها، تلاش می‌کنند تا این خلاء را برای صاحبان کسب‌وکار پر کنند. 

راهنمای کسب‌وکار ایران (Iranian Business Guideline) با همت بیش از ۴۰ نفر از مشاوران عضو  شبکه مشاوران برتر کسب‌و‌کار و با حمایت معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، توسط شرکت دانش‌بنیان نقشه‌راه کسب‌وکار ایرانیان، به صورت ویدئویی و متنی تهیه شده است.

حوزه‌های مختلف راهنمای کسب‌وکار ایران 

راهنمای کسب‌و‌کار ایران، شامل بیش از ۵۰۰ ویدئو به همراه متون تحلیلی و حقوقی کسب‌وکار است که به قالب‌های گوناگون و به طور رایگان از طریق وبسایت الوبیزنس در دسترس کاربران قرار گرفته است. شما می‌توانید در هر حوزه از کسب‌وکار، علاوه بر مطالعه بلاگ‌ها و مطالب تخصصی آن حوزه، با افراد خبره نیز مشاوره تلفنی، حضوری یا آنلاین بگیرید. 

ما تلاش کرده‌ایم که تمام حوزه‌های مختلف را در راهنمای کسب‌وکار ایران در نظر بگیریم. به گونه‌ای که یک فرد از بدو راه‌اندازی یک کسب‌وکار تا مراحل رشد، تکامل و حتی انحلال آن می‌تواند کسب اطلاعات کند. افراد می‌توانند از طریق وبسایت و اپلیکیشن الوبیزنس در هر ساعت از شبانه‌روز به مشاوران حرفه‌ای دسترسی داشته و سوالات خود را با آنها مطرح کنند. 

حوزه‌هایی تخصصی راهنمای کسب‌وکار ایران که شما می‌توانید در آنها از مطالعه مطالب مختلف و همچنین گرفتن مشاوره‌های تخصصی استفاده کنید، به صورت زیر هستند: 

•    شروع کسب‌وکار (ایده، تیم): در این بخش ضمن ارائه مطالب تخصصی جهت راه‌اندازی کسب‌وکار، مشاوران خبره می‌توانند به شما در زمینه ارائه ایده‌های مختلف، تیم‌سازی و سایر نکات مربوط به ایجاد کسب‌وکار جدید کمک کنند. 

•    تامین مالی (ارزش‌گذاری، روش‌های جذب سرمایه): در حوزه تامین مالی تلاش شده تا تحلیل‌های مختلف از بازارهای مالی ارز، مسکن، طلا و بورس ارائه شود. شمن آنکه مشاوران اقتصادی نیز در این زمینه در کنار شما هستند. 

•    مسائل حقوقی (ثبت شرکت، قرارداد، اخذ مجوز، مالکیت فکری-معنوی): در حوزه مسائل حقوقی می‌توانید از بلاگ‌های تخصصی در زمینه ثبت اختراع، ثبت طرح صنعتی و ثبت شرکت استفاده کنید. همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره داشته باشید، می‌توانید اقدام کنید. 

•    مالیات (دریافت کد اقتصادی، پلمپ دفاتر، اظهارنامه مالیاتی، مالیات بر حقوق، مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده، معاملات فصلی، حسابداری): حوزه مالیات بیشتر مختص شرکت‌ها و اشخاص حقوقی است. از این رو سعی شده تا متناسب با نیاز کسب‌وکارها، قوانین مالیاتی به زبان ساده توضیح داده شود. همچنین می‌توانید از خدمات مشاوران مالیاتی نیز استفاده کنید. 

•    بیمه تامین اجتماعی (لیست کارکنان و حق بیمه، نقل و انتقال کارگاه، قراردادهای پیمانکاری، حادثه در کارگاه، احراز سلامت کارکنان، سوابق معوقه، مکانیزم نظارت بر تکالیف کارفرمایان): مسائل بیمه و قانون کار دو حوزه اصلی در این خصوص این زمینه به شمار می‌روند که ما تلاش کرده‌ایم همانند سایر حوزه‌ها با ایجاد بلاگ‌های تخصصی و مشاوران بیمه‌ و قانون کار در کنار شما باشیم. 

•    بازاریابی و فروش (تحقیقات بازار، برنامه‌ریزی بازاریابی، تبلیغات، بازاریابی دیجیتال، برندینگ، گیمیفیکیشن، بازاریابی محتوایی، مدیریت ارتباط با مشتریان،کمپین بازاریابی): حوزه بازاریابی و فروش نیاز اصلی هر کسب‌وکاری در هر اندازه‌ و مقیاسی است. از این رو شرکت‌ها همواره نیاز دارند با ترفندهای روز فروش یا بازاریابی آشنا شوند. مطالب تخصصی و مشاوران بازاریابی به شما در این خصوص کمک می‌کنند.

•    مدیریت منابع انسانی (جذب و استخدام، آموزش و توسعه نیروی انسانی، ارزیابی عملکرد، روابط کار): حوزه منابع انسانی در چند سال اخیر بسیار مورد توجه شرکت‌ها و کسب‌وکارها قرار گرفته است. آنها تلاش می‌کنند تا در حوزه‌های مختلف به نیازهای نیروی انسانی خود توجه کنند. 

•    صادرات و واردات: تجار، بازرگانان، شرکت‌های تجاری و صادرات و واردات مخاطب اصلی این بخش محسوب می‌شوند که می‌توانند از طریق الوبیزنس خدمات مختلفی را دریافت کنند. 

•    شرکت‌های دانش‌بنیان (مفاهیم، حمایت‌ها): شرکت‌های دانش بنیان کشور از حمایت‌ها و خدمات مختلفی برخوردار هستند. ما تلاش کرده‌ایم که از طریق تولید محتوا تخصصی و با استفاده از تجربه مشاوران مختلف، این خدمات را شرح دهیم. مخاطب این بخش شرکت‌های دانش بنیان و فناور سراسر کشور هستند. 

پرسش و پاسخ

ثبت پرسش جدید

.

مشاورین مرتبط