راهنمابلاگ

الوبیزنس مودیان مشمول جرایم مالیات و بیمه را کمک می کند

.

۱۴۰۱/۰۲/۰۴

مشمول پرداخت جرایم بیمه و مالیاتی هستید؟ از تیم ما کمک بگیرید 

تمامی کسب‌وکارهایی که در داخل کشور فعالیت می‌کنند، مشمول قوانینی هستند که قوانین مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی از مهم‌ترین آنها محسوب می‌شود. تمامی افراد حقیقی و همچنین افراد حقوقی به محض ثبت شرکت مشمول این قوانین هستند. 

در واقع می‌توان گفت که بیمه تامین اجتماعی و مالیات دو مقوله‌ای هستند که از ابتدای راه‌اندازی یک کسب‌وکار تا حتی پایان و انحلال، با شرکت ها همراه هستند. 

قوانین بیمه و مالیات، تکالیفی را بر عهده اشخاص حقیقی و حقوقی قرار داده‌اند و همچنین مشوق‌هایی را نیز برای آنها در نظر گرفته‌اند. با این حال، تخطی از این قوانین می‌تواند برای کسب‌وکارها جرائم و مشکلاتی را با خود به همراه داشته باشد. 

در برخی اوقات حتی ممکن است که کسب‌وکارها وظایف و تکالیف مالیاتی و بیمه‌ای خود را به درستی انجام دهند، اما پاره‌ای از اشتباهات ناخواسته یا مواردی از این قبیل می‌تواند برای آنها خسارت‌های سنگینی را به دنبال داشته باشد. 

الوبیزنس به عنوان اولین شبکه مشاوران برتر کسب‌وکار آمادگی دارد تا در راستای حل مسائل و چالش‌های کسب‌وکارها به آن دسته از مودیانی که مشمول جرایم بیمه و مالیات هستند؛ علاوه بر خدمات مشاوره‌ای به صورت تلفنی، حضوری و آنلاین، به عنوان یک خدمت جدید، با استفاده مشاوران با تجربه و تیم کارکشته‌ای که در حوزه مالیات و روابط کار در اختیار دارد، مجموعه‌ها را کمک کند تا برای جلسات رسیدگی جرایم آماده شوند

 

لذا برای پیگیری این امور و آمادگی جهت حضور در جلسات رسیدگی، فرم زیر را تکمیل کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند:

 

 

جرائم مالیاتی و انواع آن 

در بندهای مختلفی از قانون در مورد جرایم مالیاتی اشاره شده است. باب چهارم قانون مالیات‌های مستقیم به جرایم مختلفی اشاره کرده و از ماده 190 تا ماده 200 را شامل می‌شود. از مهم‌ترین جرائم مالیاتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

1: جریمه مالیات عملکرد 

2: جریمه عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی 

3: جریمه عدم ارسال ترازنامه و حساب سود و زیان 

4: جریمه ثبت درآمد غیرواقعی 

5: جریمه مدیران شرکت 

6: جریمه مدیران تصفیه 

7: جریمه لیست حقوق و دستمزد 

8: جریمه مالیات‌های تکلیفی 

9: جریمه عدم انجام تکالیف دفاتر اسناد رسمی 

10: جریمه مالیات بر ارزش افزوده 

 

جرایم بیمه تامین اجتماعی و انواع آن 

جرایم تامین اجتماعی یکی دیگر از جرایمی است که معمولا بسیاری از کسب‌وکارها با آن روبرو می‌شوند. ماده 39 قانون بیمه تامین اجتماعی بیان می‌کند که پرداخت به موقع حق بیمه ضامن تداوم خدمات بیمه‌ای است. 

مطابق قانون در صورت تخطی از قوانین جرائم مختلفی در نظر گرفته می‌شود. با این حال؛ معمولا دو دلیل مهم برای جرائم تامین اجتماعی وجود دارد که یکی از آنها عدم ارسال لیست بیمه کارکنان به سازمان تامین اجتماعی است. 

یکی دیگر از دلایل شایع جرائم تامین اجتماعی، به تاخیر در پرداخت حق بیمه کارکنان برمی‌گردد که برخی از کسب‌وکارها مرتکب آن می‌شوند. 

 

 درخواست خود را برای کمک و همراهی در جلسات رسیدگی به جرایم مالیاتی و بیمه‌ای در اینجا ثبت کنید

 

 

 

پرسش و پاسخ

ثبت پرسش جدید

.

با یک مشاور صحبت کن

مالیات

.

دریافت مشاوره

.
.
.
.
.
.
.
.
.

مشاورین مرتبط

مطالب مرتبط