راهنمابلاگ

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت چیست؟

.

۱۳۹۹/۱۰/۲۸

سرمایه‌گذاری

در مقاله قبلی به توضیح «ارز دیجیتال به زبان ساده و کاربردهای آن» پرداختیم که توصیه می‌کنیم برای آشنایی اولیه با رمزارزها حتما آن را مطالعه کنید. سودآوری این ارزها طی سال‌های اخیر قابل توجه بود و توانسته افراد زیادی را مشتاق به سرمایه‌گذاری کند.

«برای حضور در دوره آموزشی بازار رمزارزها همین حالا ثبت نام کنید»

سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال چگونه است؟

پیش از پرداختن به این موضوع که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری کدام است، لازم است یادآوری کنیم که بازار ارزهای دیجیتال از بازارهای پر ریسک برای سرمایه‌گذاری است.

ارزهای دیجیتال هنوز مقبولیتی از سوی بانک‌های مرکزی دریافت نکرده است و به نظر می‌رسد منتظرند تا این بازار نوظهور به یک ثبات نسبی برسد. با این حال با گسترش روز به روز این بازار، کارشناسان به ثبات آن در آینده امید دارند.

ارزهای دیجیتال با نوسانات قیمتی بالایی مواجه هستن که البته همین نوسان‌ها می‌تواند یک سرمایه‌گذاری جذاب را برای برخی افراد به ارمغان آورد.

به طور کلی سرمایه‌گذاری در رمز ارزها را می‌توان به دو بخش خرید و فروش ارزها و استخراج ارزها تقسیم‌بندی کرد که هر فردی متناسب با شرایط خود می‌تواند یکی از آنها را انتخاب کند. 

استخراج ارز دیجیتال

در مقوله استخراج باید بدانید که برای هر ارز دیجیتال یک مقدار ثابتی می‌شود از آن تولید کرد و ظرفیت ثابتی دارند. هرچه زمان می‌گذرد چون به آن مقدار ثابت نزدیک‌تر می‌شویم، بنابراین استخراج نیز سخت‌تر خواهد شد.

در این حالت باید اقدام به خرید دستگاه‌های با قدرت پردازش بالاتر و البته گران‌تر کرد که بتواند ارز دیجیتالی مانند بیت کوین را استخراج کند.

بنابراین با گذشت زمان و نزدیک شدن به میزان ظرفیت ثابت ارزهای دیجیتال، هزینه‌های مربوط به آن نیز افزایش می‌یابد. شاید برای برخی افراد منطقی باشد که افراد به جای استخراج ارز دیجیتال، هزینه و زمان را صرف خرید و فروش ارز کنند.

خرید و فروش ارز دیجیتال

یکی دیگر از راه‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، خرید و فروش این ارزها است. افراد می‌توانند با توجه به تحلیل‌های موجود و چشم‌اندازی که برای ارزهای دیجیتال در نظر می‌گیرند اقدام به خرید کنند و از افزایش قیمت آن کسب سود کنند.

در این مقاله ما مورد دوم یعنی سرمایه‌گذاری که بر اساس خرید و فروش ارز دیجیتال است را در نظر گرفته‌ایم و آن را بررسی می‌کنیم.

بهترین ارز دیجیتال برای خرید کدام است؟

به طور معمول افراد کم‌تجربه در انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری سردرگم می‌شوند که با توجه به تازگی بازار رمزارزها؛ این مساله نیز طبیعی است. 

همچنین بسیاری از افراد که به دنبال سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال هستند تصور می‌کنند چون بیت‌ کوین ارز شناخته شده و قدیمی‌تری است؛ تنها سرمایه‌گذاری بر روی این ارز سودده خواهد بود.

«برای حضور در دوره آموزشی بازار رمزارزها همین حالا ثبت نام کنید»

این در حالی است که امروزه با پیشرفت فناوری مربوط به ارزهای دیجیتال صدها رمز ارز دیگر دارای چشم‌انداز مناسبی هستند که می‌توان بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

در این مقاله به پنج ارز دیجیتال که می‌توان از آنها به عنوان محبوب‌ترین و مطرح‌ترین ارزها نام برد خواهیم پرداخت و سوددهی آنها را طی دوره بلندمدت و کوتاه‌مدت بررسی خواهیم کرد.

دوره بلندمدت را دوساله و دوره کوتاه‌مدت را 6 ماهه در نظر می‌گیریم.

1- بیت کوین (BTC)

بیت کوین که از آن به عنوان پادشاه سرزمین کریپتو نام برده می‌شود؛ اولین ارز دیجیتالی است که 12 سال پیش در سال 2009 به وجود آمده است.

رتبه بیت کوین بر حسب ارزش بازار، اول است و تقریبا بیش از 60 درصد بازار ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده است. ارزش بازار بیت کوین در حال حاضر حدود 627 میلیارد دلار است.

بیت کوین شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال است که از محبوبیت بالایی برخوردار است و حجم بالایی از معاملات را به خود اختصاص داده است.

این ارز دیجیتال از امنیت بالایی برخودار است و از زمانی که به جود آمده هک یا مشکل امنیتی برای آن رخ نداده است. در حال حاضر قیمت هر بیت کوین حدود 36 هزار دلار است.

بررسی روند قیمتی بیت کوین نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در بلندمدت از این ارز دیجیتال سود مناسبی کسب کرده‌اند.

روند قیمتی بیت کوین

قیمت بیت کوین در بلندمدت افزایش قابل توجهی داشته است. 

قیمت بیت کوین در آغاز کمتر از یک دلار و معادل 0.1 دلار بود. اما اکنون با گذشت حدود 12 سال از پیدایش آن، قیمتش به بیش از 36 هزار دلار رسیده است یعنی بازدهی 36 میلیون درصدی.

قیمت بیت کوین طی دوره بلندمدت دوسال اخیر 850 درصد و طی دوره کوتاه‌مدت 6ماهه حدود 282 درصد رشد کرده است.

بازدهی بیت‌کوین مدت زمان
54% یک ماه
268% 6 ماه
311% یک سال
885% دو سال

2- اتریوم (ETH)

پس از بیت کوین، مهم‌ترین ارز دیجیتال اتریوم است که در سال 2015 راه‌اندازی شد. این ارز به عنوان رقیب بیت کوین شناخته می‌شود که در تلاش برای گرفتن سهم بیشتری از بازار است.

اتریوم نسبت به بیت کوین معاملات ارزان‌تر و سریع‌تری دارد و چیزی فراتر از یک ارز دیجیتال است. قیمت اتریوم در حال حاضر حدود 1300 دلار است و رتبه آن بر حسب ارزش بازار، دوم است.

ارزش بازار اتریوم حدود 144 میلیارد دلار است و حدود 15 درصد از کل بازار سهم دارد. اتریوم از فناوری بسیار قدرتمندی برخوردار بوده که در میان کاربران خود بسیار محبوب است.

همچنین شرکت بزرگی مانند مایکروسافت از میان تمام ارزهای دیجیتال ترجیح داده که با اتریوم کار کند. بررسی روند قیمتی اتریوم نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در بلندمدت از این ارز دیجیتال سود مناسبی کسب کرده‌اند.

روند قیمتی اتریوم

سهم اتریوم از کل بازار حدود 15 درصد است و قیمت آن در بلند مدت افزایش قابل توجهی داشته است. 

قیمت اتریوم طی دوره بلندمدت دوسال اخیر 996 درصد و طی دوره کوتاه‌مدت 6 ماهه حدود 368 درصد رشد کرده است.

 
بازدهی اتریوم مدت زمان
119% یک ماه
375% 6 ماه
698% یک سال
1041% دو سال

 3- کاردانو (ADA )

کاردانو دیگر ارز دیجیتالی است که این ارز نیز یک شبکه مبتنی بر بلاک چین دارد. ارز دیجیتال کاردانو به عنوان رقیبی برای اتریوم شناخته می‌شود.

این ارز دیجیتال که قابلیت پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را دارد در سال 2017 به بازار عرضه شد. نکته قابل توجه این است که این ارز قابل استخراج نیست.

قیمت کاردانو در حال حاضر حدود 0.3 دلار است و رتبه آن بر حسب ارزش بازار، 6 است. ارزش بازار کاردانو حدود 11 میلیارد دلار است و بیش از یک درصد از کل بازار سهم دارد.

بررسی روند قیمتی کاردانو نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در بلندمدت از این ارز دیجیتال سود مناسبی کسب کرده‌اند.

روند قیمتی کارنو

سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال کارنو در بلندمدت توانسته‌اند سود قابل توجهی را به دست آورند. 

قیمت کاردانو طی دوره بلندمدت دوسال اخیر 723 درصد و طی دوره کوتاه‌مدت 6ماهه حدود 188 درصد رشد کرده است.

بازدهی کاردانو مدت زمان
114% یک ماه
204% 6 ماه
717% یک سال
767% دو سال

4- لایت کوین (LTC)

لایت کوین در واقع یک ارز بر پایه بیت کوین و از موفق‌ترین آنها است. این ارز در حل مسائل امنیتی به بیت کوین کمک می‌کند.

این ارز در سال 2011 به وجود آمد و معمولا از نوسانات قیمت بیت کوین پیروی می‌کند و به همین دلیل از گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

قیمت لایت کوین در حال حاضر حدود 135  دلار بوده و رتبه آن بر حسب ارزش بازار، هفت است. ارزش بازار لایت کوین حدود 9.6 میلیارد دلار است و حدود یک درصد از کل بازار سهم دارد.

بررسی روند قیمتی لایت کوین نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در بلندمدت از این ارز دیجیتال سود مناسبی کسب کرده‌اند.

روند قیمتی ارز لایت کوین

لایت کوین معمولا از نوسانات قیمتی بیت کوین پیروی می‌کند، به همین دلیل می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد. 

قیمت لایت کوین طی دوره بلندمدت دوسال اخیر 373 درصد و طی دوره کوتاه‌مدت 6ماهه حدود 231 درصد رشد کرده است.

بازدهی لایت کوین  مدت زمان
41% یک ماه
231% 6 ماه
157% یک سال
372% دو سال

5- بیت کوین کش (BCH)

بیت کوین کش یا بیت کش در سال 2017 از روی شاخه زنجیره بیت کوین به وجود آمد. این ارز هیچ ربطی به بیت کوین ندارد و ممکن است برخی افراد تازه کار به علت شباهت اسمی، بیت کش را به جای بیت کوین کش بخرند.

قیمت بیت کوین کش در حال حاضر حدود 490 دلار است و رتبه آن بر حسب ارزش بازار، هشت است. ارزش بازار بیت کوین کش حدود 9 میلیارد دلار است و حدود یک درصد از کل بازار سهم دارد.

بررسی روند قیمتی بیت کوین کش نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در بلندمدت، از این ارز دیجیتال سود مناسبی کسب کرده‌اند.

روند قیمتی بیت کوین کش

بیت کوین کش که تنها حدود سه سال از پیدایش آن می‌گذرد و یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال است. 

قیمت بیت کوین کش طی دوره بلندمدت دوسال اخیر 302 درصد و طی دوره کوتاه‌مدت 6 ماهه حدود 108 درصد رشد کرده است.

بازدهی بیت کوین کش

مدت زمان

56%

یک ماه

108%

6 ماه

44%

یک سال

301%

دو سال

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلندمدت چیست؟

پاسخ قطعی دادن به این سوال که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلندمدت و کوتاه مدت چیست؛ شاید چندان ممکن نباشد. زیرا ارزهای دیجیتال زیادی وجود دارد که بررسی همه آنها کار دشواری است و چشم‌انداز هرکدام از آنها متفاوت است.

همانطور که در بخش بالا مشاهده کردید ما به بررسی پنج ارز دیجیتال محبوب که سهم زیادی نیز از بازار ارز دیجیتال دارند پرداختیم و بازدهی آنها در بلندمدت را مشخص کردیم.

طبق بررسی‌ها از میان پنج ارز نام برده ارز دیجیتال اتریوم برای سرمایه‌گذاری بلندمدت مناسب‌تر است چون طی دو سال اخیر بیش از 1000 درصد افزایش قیمت داشته است.

«برای حضور در دوره آموزشی بازار رمزارزها همین حالا ثبت نام کنید»

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت چیست؟

اینکه به طور قطعی مشخص کنیم که کدام ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت مناسب است نیز امکان پذیر نیست.

اما ما در این مقاله بازدهی پنج ارز مهم بازار را در دوره کوتاه‌مدت 6 ماهه مورد بررسی قرار دادیم که می‌تواند یک معیار مهم برای انتخاب باشد.

طبق بررسی‌ها از میان پنج ارز نام برده ارز دیجیتال اتریوم برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت مناسب‌تر است؛ زیرا طی دوره 6 ماهه بیش از 370 درصد افزایش قیمت داشته است.

سخن آخر

سودآوری بالا در بازار ارزهای دیجیتال توانسته افراد زیادی را مشتاق به سرمایه‌گذاری کند. اما از آنجایی که بیش از دو هزار ارز دیجیتال وجود دارد افراد کم‌تجربه در انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری سردرگم می‌شوند.

ما در این مقاله پنج ارز دیجیتال محبوب که سهم قابل توجهی از کل بازار ارز دیجیتال را دارند در دو دوره بلندمدت و کوتاه‌مدت مورد بررسی قرار دادیم تا به تصمیم‌گیری راحت‌تر افراد در این حوزه کمک کند.

مشاوران الوبزینس می‌توانند به شما کمک کنند تا بدون سردرگمی در این بازار جذاب، اطلاعات کافی در جهت انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری را به دست آوردید. 

{% component "getting-advice" %}

پرسش و پاسخ

ثبت پرسش جدید

.

با یک مشاور صحبت کن

بورس و بازار سرمایه

.

دریافت مشاوره

.
.
.
.
.
.
.
.
.

مشاورین مرتبط

مطالب مرتبط