راهنمابلاگ

با ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام آشنا شوید

.

۱۳۹۸/۱۲/۰۱

اینستاگرام
فروش

راهکار افزایش فروش در اینستاگرام چیست؟ 

این روزها بسیاری در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام به دنبال فروش محصولات خود هستند. اما فعالیت در این شبکه چم‌وخم‌های خاص خود را دارد. از این رو باید ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام را یاد گرفت. 

با ما در این مقاله همراه باشید که به چند راهکار افزایش فروش در اینستاگرام اشاره کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید. 

اینستاگرام این روزها شبکه اجتماعی پرطرفدار بسیاری از ما ایرانیان و همچنین اکثر افراد جهان است. شبکه‌ای که مخاطبین آن به بالای یک میلیارد نفر در جهان رسیده و در ایران نیز براساس آخرین آمارها حدود 40 درصد از ایرانیان در اینستاگرام حضور دارند.

حضور میلیونی افراد در این شبکه اجتماعی باعث شده تا بسیاری از کسب‌وکارهای مختلف به فکر حضور و فروش در اینستاگرام باشند.

احتمالا شما هم در سالیان اخیر نمونه‌هایی از کسب‌وکارهای مختلف حتی کسب‌وکارهای شخصی را مشاهده کرده‌اید که درآمدهای میلیونی از اینستاگرام کسب کرده‌اند. با این حال، انجام این کار نیاز به یادگیری ترفندهای افزایش فروش دارد. 

قبل از یادگیری راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام بهتر است که نوع کسب‌وکار یا نوع محصول خود را جهت فروش انتخاب کنید. انجام این کار نیز نیاز به فوت‌وفن‌های خاص خود دارد.

چرا که هر کسب‌وکاری لزوما نمی‌تواند در اینستاگرام به موفقیت برسد. ما در مطلب زیر در 8 گام مختلف به این سوال پاسخ داد‌ه‌‌ایم که بهترین محصولات برای فروش در اینستاگرام چه نوع محصولاتی هستند. 

1: آموزش فروش در اینستاگرام؛ یک اکانت تجاری حرفه‌ای بسازید

یکی از اولین گام‌ها برای یادگیری ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام داشتن یک اکانت تجاری حرفه‌ای است.

برای بسیاری از افراد بخش جستجوی اینستاگرام کارکرد گوکل را داشته که از طریق آن به دنبال پیدا کردن محصولات مورد نیاز خود هستند. بنابراین پروفایل تجاری شما همان کارکرد صفحات هوم پیج در وبسایت را دارند.

هوم پیچ صفحه‌ای که مخاطب با ورود به سایت، ابتدا آن را مشاهده کرده و تاثیر زیادی در ماندن یا رفتن او از وبسایت دارد.

بنابراین به عنوان یکی از راه‌های موفقیت در اینستاگرام باید از همان ابتدا یک پروفایل تجاری حرفه‌ای بسازید تا مخاطبان به محض مشاهده اولیه آن، ترغیب به دیدن پست‌ها و نهایتا خرید داشته باشند. یک اکانت تجاری مناسب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد. 

  • عکس پروفایل: پروفایل بیزینس اکانت باید شامل عکس، آرم یا لوگو کسب‌وکار باشد تا توسط مخاطبان به خوبی شناسایی شود. 
  • بیوگرافی جذاب: بیو یک پروفایل تجاری باید به زبان ساده و البته جذاب به مخاطب بگوید چه چیزی را چگونه به او ارائه می‌دهد. بیو باید نه خیلی طولانی و نه خیلی کم باشد. 
  • لینک به سایت یا فروشگاه: در بخش پایین بیو لینک سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را قرار دهید تا هم ترافیک بیشتری جذب کنید و هم به مشتری اطمینان خاطر دهید. 

ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام؛ ساخت اکانت حرفه‌ای 

پروفایل تجاری، اولین ارتباط چشمی و بصری خواهد بود که مخاطبان با کسب‌وکار اینستاگرامی شما خواهند داشت. بنابراین به گونه‌ای آن را بسازید که بیشترین بازخورد و جذابیت را داشته باشد. به نکات زیبایی‌شناسی و نوع سلیقه مخاطب توجه کنید.

به عنوان مثال، در بیو تا حد امکان از ایموجی‌ها، اشکال، نمودارها و مواردی از این قبیل استفاده کنید. لحن نوشتن بیو نیز بسیار بستگی به نوع کسب‌وکار و مخاطبان آن دارد. اگر مخاطبان شما بانوان، دختران جوان، کودکان و نوجوانان هستند، بهتر است کمی لحن خود را غیررسمی و دوستانه کنید. 

 2: راز فروش در اینستاگرام؛ ایجاد استوری با لینک محصولات 

 در سال 2017 اینستاگرام این قابلیت را اضافه کرد که اکانت‌های بالای 10 هزار فالوور بتوانند استوری‌های لینک‌دار داشته باشند. این خبر خوبی برای پیج‌های تجاری و افزایش فروش در اینستاگرام برای آنها بود.

چرا که آنها می‌توانند لینک‌های مهم خود را در استوری قرار دهند تا مخاطبان را به سمت آن هدایت کنند. اهمیت این مساله از آنجا است که اخیرا استوری‌ها با قابلیت‌های جدیدی نظیر پرسش و پاسخ یا نظرسنجی و امثال آنها، بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند.

به نحوی که براساس آمارها روزانه بیش از 500 میلیون نفر از کاربران اینستاگرام از این قابلیت استفاده می‌کنند و این آمار روز به روز نیز در حال افزایش است.

بنابراین یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام این است که لینک برخی از صفحات نظیر موارد زیر را در استوری قرار دهید که بازخورد بیشتری دارد. 

  • لینک صفحه خرید محصولات در سایت 
  • صفحه معرفی محصولات 
  • لینک صفحه مقالات مهم و پربازدید 
  • صفحه اول وبسایت 

استوری اینستاگرام با عبارت «see more» کاربر را به کلیک کردن بر روی لینک ترغیب می‌کند. با این حال، شما نیز می‌توانید با استفاده از آیکون‌های خاص توجهات بیشتری را به سمت کلیک کردن جلب کنید.

نکته بسیار مهم‌ در این خصوص آن است که اینستاگرام در الگوریتم‌های جدید خود تعاملات صورت گرفته در استوری را نیز ارزیابی می‌کند. بنابراین هر چقدر افراد بیشتری به استوری شما پاسخ دهند و تعامل داشته باشند، پیج شما نیز بیشتر رشد خواهد داشت.

به طور کل به یاد داشته باشید که همواره افزایش تعامل با مخاطب، یک راهکار افزایش فروش در اینستاگرام محسوب می‌شود. 

3: ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام؛ افزودن تگ خرید

 افزودن تک خرید در اینستاگرام قابلیتی است که در چند وقت اخیر به این شبکه اجتماعی اضافه شده که به آن تگ قیمت، تگ محصول یا اکانت شاپیفای (shopify) نیز می‌گویند.

تگ خرید در اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد که به نوعی پست‌های خود را به وبسایت وصل کنید. تگ محصول معمولا بر روی پست یا در برخی نقاط دیگر قرار داده شده که کاربران با کلیک کردن بر روی آن، به صفحه آن محصول در وبسایت هدایت خواهند شد.

اهمیت تگ خرید از آنجا بوده که شما نمی‌توانید در کپشن اینستاگرام هر گونه لینکی را قرار دهید. از طرفی در بیو نیز معمولا می‌توانید یک لینک خاص را قرار دهید. این در حالی است که تگ محصول بیشتر مخصوص خود همان محصول و خرید آن بوده و هر پست به صورت جداگانه می‌تواند چنین تگی داشته باشد.

نکته مهم در تگ محصول آن است که باید تصمیم‌گیری کنید به کدام یک از صفحات لینک خواهید داد. ضمن آنکه در کپشن عکس نیز به کاربران یادآوری کنید که از طریق تگ خرید می‌توانند به صفحه مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

این قابلیت در حال حاضر روز به روز بیشتر مورد استفاده کسب‌وکارها و پیج‌های تجاری قرار می‌گیرد و  از آن به عنوان یکی از راه‌های فروش در اینستاگرام یاد می‌کنند. 

4: افزایش فروش در اینستاگرام؛ استفاده از تخفیفات اینستاگرامی 

ارائه تخفیف همواره راهکار مناسب برای جهش فروش بوده که در کسب‌وکارهای اینستاگرامی به خوبی می‌توانند از آن استفاده کنند. البته باید به گونه‌ای باشد که این تخفیف مختص و مربوط به اکانت تجاری شما در اینستاگرام باشد نه آنکه یک تخفیف فراگیر باشد.

برای این کار می‌توانید یک کد تخفیف در پست‌های اینستاگرامی تعریف کنید و کاربر را برای استفاده از کد تخفیف به لینک خرید در تگ محصول یا لینک بیو هدایت کنید. بدین ترتیب افرادی که کد تخفیف اینستاگرامی را داشته باشند، صرفا می‌توانند از تخفیفات بهره ببرند.

یک راهکار بسیار جالب آن است که در سایر صفحات شبکه‌های اجتماعی خود کاربران را به سمت استفاده از کد تخفیف اینستاگرامی و بازدید پیج هدایت کنید. با این کار به مرور تعداد فالوورهای شما افزایش پیدا کرده که قطعا منجر به افزایش فروش در اینستاگرام نیز می‌شود. 

5: فوت‌وفن فروش در اینستاگرام؛ با اینفلوئنسرها همکاری کنید 

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین راهکارها برای جلب مشتری، افزایش فالوور و در نهایت یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام است.

اینفلوئنسرها افرادی هستند که معمولا بر روی جامعه‌ای از مخاطبان قدرت نفوذ زیادی دارند. بنابراین معرفی یک محصول از جانب آنها، معمولا مورد استقبال جامعه مخاطب آنها می‌شود.

این افراد بیشتر در شبکه‌های اجتماعی خصوصا اینستاگرام فعال هستند و جامعه مخاطب آنها نیز در این شبکه‌های حضور دارند. اینفلوئنسر می‌تواند یک هنرمند، ورزشکار، روزنامه‌نگار، مدل یا یک فرد عادی جامعه باشد.

آنها در ازای تبلیغات برای شما، مبلغ خاصی را معمولا دریافت می‌کنند. این مبلغ به میزان معروفیت و برند اینفلوئنسر بستگی خواهد داشت. هر چند برخی از آنها نیز ممکن است این کار را به صورت رایگان برای شما انجام دهند.

نکته مهم در این خصوص این است که باید فعالیت و تخصص اینفلوئنسر مورد نظر، به نوعی در راستای فعالیت اکانت تجاری شما بوده و بی‌ارتباط نباشد. از طرفی، میزان نفوذ و تاثیرگذاری اینفلوئنسر بر روی مخاطبان خود نیز موضوع بسیار مهمی در این خصوص است.

 بسیاری از کسب‌وکارهای حوزه مد و پوشاک یا لوازم آرایشی و بهداشتی از هنرمندان، بازیگران یا افراد فعال در صنعت مدلینگ به عنوان اینفلوئنسر استفاده می‌کنند. چرا که فعالیت این افراد معمولا نزدیک‌تر به چنین کسب‌وکارهایی است. 

ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام؛ همکاری با اینفلوئنسرها 

6: فروش بهتر در اینستاگرام؛ از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید 

هشتگ‌های نقش بسیار زیادی در جذب فالوور، بهبود صفحه و به طور کل افزایش فروش در اینستاگرام دارند. هر چند اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر و جذابیت بصری است، اما متن کپشن و در راستای آن نوع هشتگ‌ها نیز بسیار تاثیرگذار هستند.

در خصوص هشتگ‌ها چند نکته مهم وجود دارد که باید به آنها دقت کنید. تعداد هشتگ نباید بسیار زیاد یا بسیار کم باشند. با توجه به نوع محصول، به دنبال هشتگ‌هایی مرتبط با آن باشید.

به عنوان مثال، اگر در زمینه مد و پوشاک فعالیت دارید می‌توانید از هشتگ‌هایی نظیر «خرید پیراهن»، «فروش شلوار» یا نمونه‌هایی از این قبیل استفاده کنید. در واقع هشتگ‌هایی که مخاطب از طریق آن به دنبال محصول مورد نظر شما خواهد بود. 

تلاش کنید متناسب با رویدادها، شخصیت‌ها و مناسبت‌های مرتبط نیز از هشتگ‌ها استفاده کنید. البته به شرط آنکه آن هشتگ‌ها کاملا مرتبط به پست و محتوای شما باشند.

یکی از بهترین راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام استفاده از هشتگ افراد تاثیرگذار در حوزه کاری خود است. تعدادی از هشتگ‌ها را در داخل متن و تعداد دیگری را در انتها قرار دهید.

تلاش کنید که از هشتگ‌های تکراری کمتری در پست‌های مختلف استفاده کنید و به میزان اهمیت آنها توجه کنید. چنانچه از هشتگ‌ها به درستی استفاده کنید، به احتمال زیاد پست شما در بخش اکسپلورر اینستاگرام قرار خواهد گرفت.

در این صورت میزان بازدید و فروش شما نیز بالاتر خواهد رفت. به طور کل، قرار گرفتن در بخش اکسپلور اینستاگرام یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام است. 

فوت‌وفن فروش در اینستاگرام؛ به فکر ایجاد کپشن‌های عالی باشید 

کپش‌ها نقش بسیار بارزی در به اصطلاح بالا آمدن پیج تجاری شما، جذب فالوور و در نهایت افزایش فروش در اینستاگرام دارند. بنابراین به درستی از آن استفاده کنید.

در این خصوص چند نکته وجود داشته که رعایت آنها الزامی است. قبل از هر چیزی باید در نظر داشته باشید که کپشن‌ها نباید طولانی باشند و بهترین آنها کپشن‌های کوتاه اما تاثیرگذار هستند.

استفاده از زبان فارسی و خصوصا استفاده از اعداد، تصویر ناخوشایندی به نوشته‌های کپشن می‌دهد که با برخی ترفندهای خاص از جمله قرار دادن نقطه بین پاراگراف‌ها یا استفاده از اعداد به صورت حروف، می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

بر روی تتیر کپشن‌ها بسیار فکر کنید که جذاب‌ترین تیتر را انتخاب کنید. تیتر کپشن و تصویر پست، دو موردی بوده که در ابتدا مخاطبان می‌بینند. در به کار بردن جملات، عبارات و حروف کپشن دقت کنید که در نهایت به صورت خلاصه و جذاب باشند.

از تمام این موارد مهم‌تر آن است که کپشن باید دارای یک «کال تو اکشن» باشد. کال تو اکشن همان هدفی است که شما از مطالعه کپشن توسط مخاطب انتظار داریدکه می‌تواند خرید محصول یا رفتن به صفحه خرید و مواردی از این قبیل باشد.  

ما در این مقاله به مهم‌ترین ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام اشاره کردیم. با این حال، قطعا فعالیت حرفه‌ای در این شبکه و راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام، فوت‌فن‌های دیگری نیز دارد. 

چنانچه شما هم دارای یک کسب‌وکار اینستاگرامی بوده و به دنبال کسب درآمد از این طریق هستید، بهتر است با متخصصان این حوزه مشورت کنید. آنها پیج‌تان را بررسی و راهکارهای افزایش فروش را به شما یاد می‌دهند. 

از طرفی می‌توانید صفر تا صد راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینستاگرامی را به متخصصان این حوزه بسپارید. الوبیزنس بستری است که شما را به مشاوران و متخصصین این حوزه مرتبط می‌کند. 

{% component "getting-advice" %}

پرسش و پاسخ

ثبت پرسش جدید

.

با یک مشاور صحبت کن

دیجیتال مارکتینگ

.

دریافت مشاوره

.
.
.
.
.
.
.
.
.

مشاورین مرتبط

مطالب مرتبط