راهنمابلاگ

6 گام برای ایجاد برند شخصی قدرتمند

.

۱۳۹۹/۰۵/۱۲

برندینگ شخصی

 اصول برندینگ شخصی چیست؟ 

برندسازی فقط برای اینفلوئنسرهای مشهور و یا 500 شرکت برتر دنیا نیست. اگر دنبال شغل بهتر یا پیدا کردن صنعت و ارباب رجوع جدید می گردید، ایجاد برند شخصی قدرتمند ضروری است. اگر فکر می کنید برند شخصی ندارید، نام خود را گوگل کنید. سوال اینجاست که می خواهید زندگیتان خودش راهش را پیدا کند یا اینکه دوست دارید داستان زندگیتان را خودتان کنترل کنید؟ با مدیریت رسالتتان در زندگی و اینکه دنیا چگونه شما را ببیند، بهتر می توانید به اهداف شغلی خود برسید. هفت مرحله ای که در ادامه می خوانید شما را به سمت ایجاد یک برند شخصی قدرتمند سوق می دهد.

1) برای برند شخصی خود چشم انداز بسازید

همین الان باید چشم انداز برندتان را مثل یک شرح ماموریت بنویسید؛ مگر اینکه قبلا آن را نوشته باشید. این چشم انداز یک تصویر واضح و محکم پیش چشمتان می سازد. چشم انداز برندی که خوب نوشته شده باشد کمک می کند با اراده ی خود از جایگاه فعلیتان به نقطه ای که مطلوبتان است برسید. یک فرمول کلاسیک ارائه برند استفاده از عبارت " من کمک می کنم………….. بتواند…………. را انجام دهد" است. به عنوان مثال، " من کمک می کنم موسسات صنعتی بتوانند فرایندهای موجود در  موسسه خود را بهبود ببخشند تا سودشان رشد کند و میزان هدر رفتشان پایین بیاید." ارتباط شما با "چرایی"تان چشم انداز را می سازد. چنان که سیمون سینک نویسنده می گوید، " مردم "آنچه" شما ساخته اید را از شما نمی خرند، بلکه اینکه "چرا" آن را ساخته اید را از شما می خرند."

2) ببینید که می خواهید بقیه شما را چگونه بشناسند

دوست دارید در یک مبحث بخصوص در سطح جهانی به عنوان فرد حرفه ای مطرح شوید؟ تنها راه ایجاد برند شخصی تحسین برانگیز آن است که در یک حوزه مشخص به عنوان فرد کاربلد شناخته شوید. در مورد وضعیت رقابت در حوزه خود تحقیق کنید و مشخص کنید که چطور خود را از سایرین متمایز می کنید. با بیشتر کردن نقاط قوت خود نسبت به سایرین، شانس بیشتری برای فاصله گرفتن از رقبا دارید. برند شخصی شما باید انعکاس دقیقی از علایق، مهارت ها، ارزش ها و باورهایتان باشد.

3) مخاطب خود را مشخص کنید

 یکی از بدترین اشتباهاتی که می توانید در مسیر ایجاد برند شخصی مرتکب شوید

تلاش برای جذب تایید همه افراد است. به همین دلیل است که تعیین حوزه اختصاصی از اهمیت اساسی برخوردار است. ببینید به چه کسی می خواهید خدمت کنید؟ طبق گفته های رپرز که یک استراتژیست برند است، " یک برند عالی با فهم این مسئله که شما چه کسی هستید، به چه چیزی پایبندید، محل درست کسب و کار برای شما کجاست و مسئولیت شما چیست؟ شروع می شود." تلقی که لازم است بسازید تا بتوانید مخاطب هدف را جذب خود کنید چیست؟" یک گام ارزشمند در این خصوص ایجاد پروفایل هدف یا آواتار از خود است. هر چه بیشتر مخاطب خود را بشناسید، بیشتر می توانید کالاها و خدماتی که نیاز دارد را به او عرضه کنید. چیزهایی مانند آمارها، نظرسنجی ها، چالش ها و رگ خوابشان را در نظر داشته باشید. با چه مشکلی دست و پنجه نرم می کنند و شما چه کمکی می توانید بکنید؟

4) یک رسالت پایدار برای خود بسازید

می خواهید چه رسالتی را به طور مداوم در محتوایی که تولید می کنید و بازاریابی هایتان مورد تاکید قرار دهید؟ وقتی آن را انتخاب کردید در همه کانال های ارتباطی که دارید یک رسالت یکسان را منتشر کنید، چون تدوام موجب ایجاد اطمینان و اعتبار در میان مخاطبانتان می شود. علاوه بر ثابت نگهداشتن شخصیت و تاکید روی رسالت، از عناصر طراحی (مانند لوگو) نیز به طور مداوم استفاده کنید. داشتن صدای منحصر به فرد و دوام بر آن یکی از کلیدهای ایجاد برند شخصی قدرتمند است.

5) قابل استناد باشید.

 برند شخصی شما نباید یک شرح حال باشد. قابل استناد بودن چیزی نیست که بتوان آن را ابداع کرد. بلکه باید به طرز ملموسی خود خود شما باشد. اول باید پی ببرید چه چیزی شما را از بقیه متمایز می کند. بعد آن تمایز را در خود بپذیرید و از آن برای جلب توجه سایر افراد و ترغیب آن ها به جستجوی این تمایز ها در دیگران استفاده کنید. مردم دوست دارند با خود واقعی همدیگر تعامل کنند و این یعنی افراد باید خود واقعیشان باشند. باید معلوم کنید که می خواهید شخصیت برندتان چگونه است. بیشتر عادی است یا حرفه ای است؟ دمدمی مزاج است یا با ثبات است؟ هرچه برند شخصی خود را قابل اتکاتر کنید، احتمال اینکه بازدیدکنندگان از وبسایت شما با پیامتان ارتباط بگیرند بیشتر می شود. اسکار وایلد می گوید "خودتان باشید، چون بقیه بودن را قبلا بقیه برداشته اند."

6) وبسایت شخصی برای خود بسازید

اگر الان که این متن را می خوانید برای خود وبسایت شخصی ندارید، همین الان بررسی کنید و اگر قبلا کسی با نام شما وبسایتی ایجاد نکرده آدرس وبسایت با نام خود را بخرید. وقتی خیالتان از دامین با نام خود مطمئن شد، بررسی کنید ببینید اکانت با این نام در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و لینکدین و سایر آن ها وجود دارد یا خیر. می توانید از ابزارهایی مانند  knowem و namechk برای بررسی اینکه آیا نام مورد نظر شما در صدها شبکه اجتماعی قابل انتخاب است یا خیر استفاده کنید. بعد از آن صفحاتی را در شبکه های اجتماعی با نام خود باز کنید و در آن ها به طور منظم محتوایی را منتشر کنید. بهتر است در قدم اول در یک یا دو شبکه اجتماعی که با وسواس انتخاب کرده اید فعالیت کنید و به طور مداوم در آن ها مطالبی را منتشر کنید، تا اینکه در تعداد زیادی از شبکه های اجتماعی مطالبی را به طور پراکنده منتشر کنید. از منبر رفتن در شبکه های اجتماعی پافشاری کنید پرهیز کنید و سعی کنید به جای آن مکالمات دوطرفه برقرار کنید. به این شکل بهتر می توانید با مخاطبین خود یک رابطه محکم و قابل اتکا برقرار کنید.

ایجاد یک برند شخصی جذاب به شما کمک می کند تا در رسانه ها بهتر دیده شوید، روابط خود را گسترش دهید، برای خود ارباب رجوع  جذب کنید و زیرساختی بادوام بسازید. چه در موردش فکر کرده باشیم و چه نکرده باشیم؛ همه برای خود یک برند شخصی داریم. پس چرا آن را با اراده خود و به بهترین حالت ممکن نسازیم؟

{% component "getting-advice" %}

 

پرسش و پاسخ

ثبت پرسش جدید

.

با یک مشاور صحبت کن

تبلیغات و برندینگ

.

دریافت مشاوره

.
.
.
.
.
.
.
.
.

مشاورین مرتبط

مطالب مرتبط